Media społecznościowe w promocji Funduszy Europejskich – tak szkoliłam w Warszawie

Październik jest dla mnie miesiącem wielkich wyzwań. Wiele godzin przygotowań, przeglądania kampanii i pisania materiałów szkoleniowych pod specjalne i jedyne w swoim rodzaju szkolenie z zakresu mediów społecznościowych w promocji Funduszy Europejskich i nie tylko. Okazuje się, że to niełatwy temat, tym bardziej, kiedy staje się trenerem urzędników i pracowników ministerstwa.

W połowie października miałam niezwykłą przyjemność poprowadzić szkolenie „Sposoby praktycznego wykorzystania mediów społecznościowych do efektywnej promocji Funduszy Europejskich”. Szkolenie organizowane było w ramach projektu Ministerstwa Rozwoju we współpracy z firmą szkoleniową Gamma. To był mój debiut w tak długich prezentacjach (8h z przerwami kawowymi i lunchem). Jestem mega podekscytowana i zmotywowana wysoką oceną mojego wystąpienia i miłymi rozmowami w kuluarach. Dziękuje za atmosferę i ciekawe szkolenie.

 

Do współpracy zaprosił mnie Rafał Guzowski | guzowski.pl, który także poprowadził swój panel podczas tych dwóch dni projektu.  To była bardzo dobra współpraca, podczas której wyniosłam wiele cennych lekcji.

O czym i dlaczego?

Szkolenie obejmowało podstawy tworzenia skutecznych treści w mediach społecznościowych. Uczestnicy dowiedzieli się, w jaki sposób badać grupę docelową, tworzyć persony, analizę SWOT oraz jakie ma ona znaczenie. Cele było stworzenie pierwowzoru strategii marketingowej pod poszczególne projekty finansowane z funduszy unijnych. Następnie grupa poznała tajniki publikacji na portalu społecznościowym Facebook, formy komunikacji, typy postów i sposoby ich tworzenia.
Oprócz części stricte teoretycznej odbyły się warsztaty oraz indywidualne konsultacje.
Ważnym elementem były wspólne analizy wybranych wpisów urzędów oraz ministerstw, które pozwoliły zobaczyć na żywmy organizmie, jak kilka zmian skutecznie może zmienić postrzeganie wpisów przed odbiorcę. Przez obydwa dni także staraliśmy się mniejszyć dystans między administracją, a obywatelem, ponieważ zbyt „urzędowy” język w mediach społecznościowych może skutecznie obniżyć skuteczność komunikacji, a jednocześnie odstraszyć młodych z grupy docelowej.

Prezentacja dostępna online: klik 

 

Już w listopadzie zamierzam przygotować serię materiałów poświęconych właśnie temu zagadnieniu – promocji w urzędach i ministerstwach. Okazuje się, że w Polsce powstało kilka interesujących kampanii informacyjno-edukacyjnych o których niestety niewiele się mówiło. Takie szkolenia i samo poruszenie tematu może uskutecznić przesył wiadomości. Rola mediów społecznościowych z każdym dniem jest coraz większa, dlatego nie można pod żadnym pozorem lekceważyć tej formy komunikacji.

 

To ten moment, kiedy zostaje się trenerem z zakresu social media.

Były ministerstwa i urzędy, a co będzie teraz? 

2 komentarze

Leave a Comment