Snapchat – Frank Underwood robi to dobrze!

Kiedy dzieje się coś na temat Snapchata i House of Cards nie mogę przejść obojętnie. Jednak, jeśli chodzi o taki duet – nie mogę pozostawić akcji bez komentarza!

Netflix pokazał do czego służy Snapchat i jako pierwszy zorganizował genialną akcję z funkcją zamiany twarzy. Nie zainteresowałabym się nią, gdyby nie fakt, że jej głównym bohaterem jest Francis Underwood, mój ulubieniec i najlepszy kandydat na prezydenta USA.

O co chodzi z zamianą twarzy.

Snapchat już prawie miesiąc temu pozwolił użytkownikom miksować twarze za pomocą swojej aplikacji. Tak więc robiąc selfie z koleżankom, kolego, chłopakiem, dziewczyną, babcią, dziadkiem, kimkolwiek – możesz przymierzyć twarz tej osoby i oddać jej swoją! Wygląda to przezabawnie, a do tej pory wykorzystywane było to tylko w prywatnej komunikacji Snapchatesów.

Dziś nastąpił przełom!

Na ulicach Francji pokazał się Francis Underwood, który zachęca do… zamiany z nim twarzy. Spokojnie to postać z kartonu, ale ułożenie jest tak dobre, że wygląda jak prawdziwa postać! Autorem tego dzieła i pierwszej tego typu kampanii Outdoorowej na Snapchacie stał się Netflix!

fu1

Frank patrzy niesamowicie dumnie i aż prosi się, aby stanąć przy bilbordzie i zrobić sobie zdjęcie. A jak wygląda efekt? Znaleźć można go na Twitterze Nicolasa Garniera (źródło).

fu2

i efekt końcowy…

fu3

Świetnie!

Jednak do sedna, jak ta akcja ma się do marketingu online:

  1. Hasztag #NetflixSwap jest widoczny na każdym zdjęciu ze zmienioną twarzą – dzięki temu buduje się zaufanie do marki, a co za tym idzie zwiększa się ilość użytkowników platformy.
  2. Darmowa reklama – piszą o nich wszyscy, wszędzie! Twitter huczy, a Fani Underwooda nie przejdą obok tego bilbordu obojętnie
  3. Nawet jeśli ktoś nie słyszał o Netflixie i o House of Cards – zdecydowanie będzie musiał się zainteresować tymi tematami.

Przyznam szczerze, że jestem pod wrażeniem, że zrobiono pierwszą tego typu akcję. Oczywiście, żałuję, że nie w Polsce, no ale wszystko przed nami!

Było wcześniej, ale… 

Jednak zamiana twarzy została wykorzystana też trochę wcześniej przez Discovery Chanel jako akt walki z rasizmem. Akcja jest przeurocza, a zamiany robią wrażenie. Polecam zobaczenie akcji pod tym linkiem.

A przykłady:

natgeo-face-swap-3

natgeo-face-swap-hed-2016

Moim zdaniem takich akcji powinno powstać więcej. Kto następny? Nie żebym rzucała rękawicę, ale jeśli nikt się tym nie zajmie, to sama coś wymyślę.

Pozdrawiam i wracam do pracy! 🙂

No Comments

Leave a Comment

fifteen − 14 =