Czy obecność Andrzeja Dudy na TikToku jest na miejscu?

Jeśli myślisz, że koronawirus zatrzyma kampanię wyborczą to się mylisz. Niektóre sztaby nie śpią bo kombinują, co zrobić, by ich kandydat był taki waleczny i postępowy.

Dziś obserwujemy kolejny ciekawy ruch kandydata PiS i obecnie panującego Andrzeja Dudy i eksplorowanie przez jego sztab kolejnych kanałów.

Zaledwie trzy dni temu uciekłam na TikToka,  żeby być trochę dalej od polityki, a nagle Andrzej Duda postanawia od Ciebie zgapić i też się pojawia.

Przyznam, że spekulując co będzie miało znaczenie w tych wyborach obstawiałam na video, wsparcie influencerów i Instagrama. Nie wykluczałam pojawiania się TikToka. Jednak dziś nie czas i nie miejsce na pokazywanie, jakim jest się do przodu i jak świetnie można zagospodarować swoje social media.

Rozluźnienie wizerunku, memy i jakieś wyzwanie – czyli kampania przenosi się na młodszą grupę docelową. Ale czy napewno oni głosują?

Najliczniejszą grupą respondentów na TikToku są osoby w wieku 13-15 lat, które stanowią blisko dwie trzecie społeczności. Następna pod względem liczebności grupa wiekowa to osoby poniżej 13 roku życia – 18 proc. oraz użytkownicy w przedziale 16-18 lat – 15 proc. badanych. Starsi użytkownicy to zaledwie nieco ponad 2 proc. 

źródło

Ważniejszym pytaniem jest – czy to działanie na miejscu.

  • W Polskich szpitalach brakuje podstawowych środków ochrony osobistej, czyli maseczek, rękawiczek, kombinezonów. Codziennie powstają nowe apele o pomoc i zbiórki publiczne. To my, obywatele i obywatelki płacimy za ochronę zdrowia w Polsce i to podwójnie – raz płacąc ZUS-y, podatki i zdrowotne oraz inne składki, a drugi raz ciągle dokładając się do zbiórek publicznych, bo państwo jest niewydolne. Nie ma na to pieniędzy. Ale na marketing premiera i prezydenta – TAK.
  • System edukacji to jakaś klapa i pozorowanie, że przecież jest super i wszyscy się uczymy. Oficjalnie od 16 marca dzieci nie uczęszczają na zajęcia. W ubiegłą środę dla wszystkich miały rozpocząć się lekcje online. Jak wyszło w praktyce? Serwery padły w kilka sekund! Niesamowite okazało się, że jednak Ministerstwo Edukacji nie jest tak super przygotowane. System zaproponowany przez rząd to totalna porażka – chciałabym znaleźć szkołę w której to zadziałało. Tymczasem nauczyciele znów pozostawieni sami sobie muszą szukać innych rozwiązań – dobrze, że jest wujek google i jego rozwiązania. Tak czy siak – zajęcia nie odbywają się regularnie, dzieci dostają maile z kolejnymi zadaniami, które mają wykonać samodzielnie – czy to jest nauka?
    Co będzie z maturami? Egzaminami ósmoklasisty?
    O tym już nie chce nawet myśleć… wrzucenie przez OKE dzisiejszych testów próbnych też okazało się porażką, a strona padła jeszcze szybciej niż serwery e-learningowe. Ministerstwo Cyfryzacji średnio radzi sobie z nowymi technologami, ale… ale o tym jak radzi sobie sztab Dudy za chwilę.
  • Kolejnym rażącym problemem jest sytuacja przedsiębiorców. Pozamykano knajpy, miejsca użyteczności publicznej, branżę kosmetyczną… I nikt nie wmówi nam, że najbardziej poszkodowani są pracujący w firmach z branży turystycznej i przewozowe. Wszyscy, powtarzam wszyscy. przedsiębiorcy dostali w dupę. Nie wiadomo, ile firm upadnie, ile już zbankrutowało. A „tarcza antykryzysowa” to wydmuszka, która jedynie komu pomoże to księżom. Tyle w temacie.
  • Ludzie umierają, codziennie przybywa zakażeń, a prezydent w telewizji publicznej (która niedawno otrzymała 2 mld. zł, które opozycja proponowała przekazać na ochronę zdrowia), powiedział: – Procentowo to się zmniejsza. Procent chorujących jest prawie z dnia na dzień coraz mniej Problem w tym, że niestety – liczba zachorowań rośnie, mimo minimalnego przestoju.

A już 10 maja Polki i Polacy mają pójść do urn wyborczych mimo zagrożenia. Nawet jeśli sytuacja się uspokoi do tego czasu to już dziś możemy, być pewni, że powyborcza fala zachorowań będzie jeszcze większa i groźniejsza.

Jarosław Kaczyński się tym nie przejmuje nowe hasło wyborcze:

A sztab Dudy w pełnej mobilizacji przerzuca Andrzejka na nowy kanał proponując na TikToku dołączenie do rywalizacji e-gaimingowej.

Oceniam to teraz, jako ja – marketerka, a nie jako strona polityczna.

Dlaczego Ministerstwo Cyfryzacji nie zajmuje się:
– aplikacjami dla pomocy osobom? Dlaczego muszą to za darmo robić takie firmy, jak IT Focus i ich rewelacyjne rozwiązanie: https://app.ihelpyou.app/home/map
– dlaczego nie pracują nad poprawą platform dla edukacji?
– internet w Polsce z zwalnia – nie widziałam ani jednego działania w kierunku poprawienia łączności, a to po ich stronie.
– chińscy i niemieccy programiści na polecenie państwa pracują nad sztuczną inteligencją, która może pomóc w analizach próbek i zwiększeniu wydajności, a polska cyfryzacja tworzy turniej gier online.

To działanie jest nieprzemyślane i niepoważne. Ludzie mają dziś ważniejsze problemy – dzieci boją się o swoją przyszłość i kolejny rok z zaburzoną edukacją (przypominam, że w 2019 w podobnym czasie dzieci nie uczęszczały do szkoły z powodu strajku nauczycieli), przedsiębiorcy i pracownicy boją się o swoje miejsca pracy i to za co utrzymają siebie i rodziny. Starsze osoby boją się, czy będzie je miał kto przyjąć w szpitalu i czy koronawirus jest dla nich końcem.

A Andrzej Duda i PiS? Martwią się, czy napewno wygrają wybory!

A wszystko wskazuje na to, że wyborcy Andrzeja Dudy są najbardziej zmobilizowani i mimo epidemii i zagrożenia życia i zdrowia wyjdą z domów na wybory.

Nawołuję sztab Andrzeja Dudy – to nie czas i nie miejsca na tworzenie kampanii.

Przemyślcie dwa razy kolejne akcje marketingowe, bo ta jest po prostu fatalnie dopasowania do realiów…

No Comments

Leave a Comment