Według badania Sprout Social, internauci przestają obserwowaćfirmowe profile marek w mediach społecznościowych z powodu złych doświadczeń z marką, irytujących działań marketingowych lub styczności z treściami sprzecznymi z ich wierzeniami. Jak zatem powinna reagować na kryzysy i zachowywać się w internecie firma dbająca o swój wizerunek? Opowiem o tym już w najbliższą środę podczas wykładu dla Idea Hub w Poznaniu!
Jak wynika z raportu UM Wave 9, połowa polskich ankietowanych twierdzi, że social media stanowią nieodłączną część ich życia społecznego. Powodami wchodzenia w interakcję z markami w internecie jest potrzeba uzyskania pomocy lub rady oraz chęć pozyskania najnowszych informacji o produktach. Firma prowadząca taką komunikację, postrzegana jest jako nowoczesna, profesjonalna i prokonsumencka. Wiele jednak zależy od rodzaju i formuły publikowanych treści. Wśród oczekiwań wobec marki ankietowani wymieniają informowanie o nowościach, ciekawe, angażujące treści, konsultowanie nowych produktów oraz nawiązywanie dyskusji. Właśnie to, jak firmy prowadzą te ostatnie, często determinuje odbiór przez konsumentów.
Wiele marek decyduje się na zbyt zachowawcze prowadzenie swoich kanałów, obawiając się rozmów z trudnym klientem. Przykłady dużych marek, takich jak H&M, Sokół czy Sephora pokazują, że nawet one mimo licznych procedur są narażone na sytuacje kryzysogenne. Jak reagować na zaczepki, złośliwe komentarze, tak by nie doprowadzić do kryzysu w swojej marce? To pytania, które zadają sobie przedsiębiorcy.
Podczas spotkania, które odbędzie się 11 kwietnia o godzinie 18:00, w poznańskim Idea Hub, uczestnicy dowiedzą się kiedy zaczyna się kryzys, jak skutecznie poradzić sobie z atakami na markę i nie doprowadzić do trudnych sytuacji. Omówione zostaną również największe kryzysy 2017 roku – jakie działania podjęli przedstawiciele marki i jakie lekcje warto wyciągnąć z tych przykładów.
Bilety dostępne na stronie: >>> Zdobądź darmową wejściówkę na mój wykład!
No Comments